Pravidla hry
- Hra začíná v pátek 9. 3. v 17:00 na železniční stanici Česká a končí v sobotu 10. 3. ve 12:00 na místě s dobrou dopravní dostupností.
- Na každém stanovišti si vezměte dvě kopie šifry a dřevěné kolečko. Jednou kopií šifry se rozumí jedno kompletní zadání. Sestává-li zadání např. ze dvou papírů, vezměte si celkem 4 papíry. Naopak pokud na jednom papíře A4 najdete dvě identická zadání, berte si papír pouze jeden. Výjimku představují stanoviště, kde týmy zadání fyzicky nedostávají. Pozor, kolečko z šifry č. 3 dostanete z technických důvodů až na stanovišti č. 4.
- Vzdálenost mezi dvěma po sobě následujícími stanovišti je maximálně 2,5 km vzdušnou čarou. K přesunu během hry je povoleno používat pouze vlastní nohy, jakékoli dopravní prostředky (auto, vlak, kolo, hoverboard, ...) jsou zakázány.
- K navigaci v terénu slouží mapy, které najdete ve startovní obálce. Je možné využívat jakékoli jiné mapy papírové či elektronické nebo i GPS, ale nejsou k úspěšnému absolvování hry nezbytné.
- V textu psaném kurzívou nehledejte šifru.
- Ke kódování textu se používá anglická abeceda (A = 1, Z = 26), není-li z kontextu zřejmé jinak.
- Mějte na paměti, že orgové jsou v podstatě svině.
SMS systém
V záhlaví každé šifry najdete kód stanoviště. Po
příchodu na stanoviště pošlete na určené číslo
SMSku v následujícím formátu:
KOLECKO NÁZEV TÝMU KÓD STANOVIŠTĚ
Jmenujete-li se například „Vytuněné mucholapky“ a na
šifře najdete kód stanoviště SVERAK, pošlete na výše
uvedené číslo SMSku:
KOLECKO VYTUNENE MUCHOLAPKY SVERAK
SMSky slouží orgům jednak pro obecný přehled o
průchodu jednotlivých týmů hrou, jednak jsou na ně
vázané nápovědy a záchrany, viz následující sekci.
Nápovědy a záchrany
Ve startovní obálce najdete zalaminované nápovědy ke každé šifře, které by vám měly pomoci ve chvíli, kdy si se šifrou nevíte rady. Nápovědu je možné otevřít nejdříve 45 minut od odeslání SMSky s kódem. Protože počet použitých nápověd může ovlivnit vaše výsledné pořadí, otevírejte pouze ty, které opravdu potřebujete. Nepoužité zalaminované nápovědy se budou v cíli odevzdávat orgům.
Pokud si ani po otevření nápovědy nedokážete se šifrou poradit, je možné ještě využít tzv. záchranu. Tu získáte zavoláním některému z orgů (viz níže), který vám prozradí polohu následujícího stanoviště, případně vysvětlí princip šifry, pokud byste si ji rádi doluštili sami. Obě varianty jsou z hlediska výsledného pořadí rovnocenné. O záchranu je možné požádat nejdříve 75 minut od odeslání SMSky s kódem.
Pokud byste se z nějakého důvodu hru rozhodli vzdát, rádi vás i tak uvítáme v cíli, kde se můžete těšit na guláš a pivo. Polohu cíle vám telefonicky prozradí kterýkoli z orgů. Dejte nám prosím vědět i v případě, že do cíle nebudete mít namířeno, ať na vás zbytečně nečekáme.
Cílové pořadí
O výsledném pořadí týmů rozhodují následující čtyři kritéria:
- počet vyluštěných šifer
- počet nevyužitých záchran
- počet nevyužitých nápověd
- čas příchodu na poslední stanoviště